måndag, november 30, 2009

Kongliga hufvudstaden

Den gångna helgen spenderas i min pappas hemtrakter, nämligen i 08:ornas högborg Stockholm. Under två hektiska dagar (och nätter) hann vi med att inhandla julklappar, besöka en loppis i Skrapans källare, gå på Skansens julmarknad, se en B-kändis i nattklubbsvimlet på Berns, träffa bekanta över en middag, använda startkablarna fyra gånger till sambons rishög (min bil däremot, går som en klocka, ha!) och spana in julskyltningen i fönstrena på NK i city. Så vackert det var. Årets tema var en julsaga. Var inte lätt att få bra bilder i folkvimlet kan tilläggas. Men dessa lyckades jag knäppa. Så håll till godo.

Dagens (eller helgens) onödiga info: Att tjejen i toakön på Berns hade en Hermèsscarf värd 25 000:- runt halsen. Det väcker lite frågor, som att varför berättar hon det för mig? Hur vågar hon bära den under en krogkväll med typ 2,0 promille i blodet? Och varför köper man en scarf för 25 000 kronor?! Man upphör aldrig att förvånas...

3 kommentarer:

Unknown sa...

ehh ja, hade jag haft 25 000 över så hade jag ju inte lagt det på en scarfs. en väska däremot ;)

natti natti

försökte maila bilderna till dig men det blev failat?!
så jag får försöka igen imorgon!

Unknown sa...

det går inte att maila till dig. får bara mail failuer...
file to big oavsett hur många bilder jag pluppar i.
har du full box?

Unknown sa...

hoppas du inte har missat denna bloggen, den är verkligen något för dig!
vi höres imorgon!
kraaaam

http://chezlarsson.com/myblog/