onsdag, december 09, 2009

Svart eller vitt? Svartvitt!

Sambon gillar svart, jag gillar vitt.
Han har en förkärlek för det moderna, jag älskar det som är gammeldags.

Nu nalkas julen, den bästa av alla högtider. Jag myser, han...ja, han är inte riktigt lika glad i pynt som jag är.

Så hur löser vi då detta? Jo, vi möts halvvägs (eller, han går med på tre fjärdedelar av alla mina upptåg och idéer). Lagom till jul pryder nu därför detta vita träd sin plats i badrummet med svarta vackra hängen. Inte så illa kompromissat.

(Morgon)Dagens köksbestyr: Nu ska här bakas supergoda saffranbiscottis med mandel till julkalaset på lördag.

1 kommentar:

Unknown sa...

hmm märklich att jag inte såg dessa två nya, juleträdet på toa är fint. tack för kaffet o trevligt sällskap idag :-D

ps inte dåligt att lyckas blogga 00:00.